top of page

KLANTENSERVICE

Hoe kunnen we je helpen? Kijk hieronder naar de meest gestelde vragen. Kom je er alsnog niet uit, stuur ons dan een berichtje via het kopje contact

Populairste onderwerpen

Betaling

  • Het lukt niet om een bestelling te plaatsen, wat moet ik nu doen?
    Als het niet lukt om een bestelling te plaatsen of als je hulp nodig hebt bij het bestellen dan kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Geef aan waar je mee geholpen wilt worden, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
  • Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil graag nog iets toevoegen aan mijn bestelling is dat mogelijk?
    Zolang je bestelling nog in behandeling is, is dat mogelijk. Via het contact formulier kan je aan ons doorgeven wat je graag nog zou willen toevoegen. Wij zullen dan voor je kijken of dit mogelijk is.
  • Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?
    Wij raden aan om eerst in je spam folder te kijken of de mail niet hier terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn dan horen wij dat graag. Wij checken dan voor je of de bestelling goed is door gekomen. Als dat zo is, dan mailen we alsnog de bestelbevestiging.
  • Ik zie dat er een kortingscode ingevuld kan worden bij de winkelwagen, hoe kom ik hieraan?
    Deze codes verstrekken wij via social media of via de nieuwsbrief.
  • Ik heb een bestelling geplaatst en al betaald, maar ben vergeten de kortingscode in te voeren, kan de korting nog worden toegepast?
    Helaas is het niet meer mogelijk om de korting nog toe te passen op bestellingen die al betaald zijn.
  • Ik wil van een bepaald product meerdere stuks bestellen, maar ik zie dat er niet genoeg op voorraad is. Is het mogelijk om alsnog het gewenste aantal te bestellen?
    Wij kunnen voor je kijken of we het desbetreffende product kunnen bijbestellen. Neem hiervoor contact met ons op.
  • Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar er zat geen factuur bij de bestelling, kan ik deze alsnog krijgen?
    Met oog op het milieu printen wij geen facturen, dit omdat de factuur digitaal verstuurd wordt aan de klant. Als je een account bij ons hebt, kan deze ook terug vinden in je klant account. Je kan er dan zelf voor kiezen om de factuur te printen. Mocht je de factuur niet via de mail hebben ontvangen dan kan er altijd contact met ons opgenomen worden. Wij zenden je deze dan alsnog via de mail.
  • Op welke manier kan ik betalen in de webshop?
    Bij Pretty Gem kan je kiezen uit de volgende betaalmethodes: Ideal voor onze Nederlandse klanten, na het kiezen van deze betaaloptie wordt je doorgestuurd naar Ideal, hier kan je zelf je bank aanklikken. Tikkie voor onze Nederlandse klanten. Kies je voor het betalen via Tikkie, dan krijg je na het plaatsen van je bestelling een e-mail van ons met hierin een Tikkie betaalverzoek. Creditcard voor Nederlandse en internationale klanten. We accepteren de volgende creditcards: Visa, Mastercard, Discover, AMEX, Diners, CUP, JCB en Maestro. Paypal is een internationale betaalmethode. Heb je een Paypal account en kies je voor deze methode, dan wordt je automatisch doorgestuurd naar Paypal. Apple Pay voor het eenvoudig en veilig afrekenen met behulp van iPhone, iPad, Apple Watch en Mac. Google Pay voor snel en veilig te betalen via mobiel of desktopapparaat. Overboeking per bank, als je het bedrag liever zelf wilt over maken, dan kan dit naar onderstaande bankrekening: Naam rekeninghouder: ELJA Lifestyle Iban nummer: NL45ABNA0454763395 Swift/ BIC: ABNANL2A
  • Mijn Ideal/Paypal betaling is niet gelukt, wat nu?
    Wij krijgen een melding als de betaling niet gelukt is. Wij nemen dan contact met je op. We kunnen je dan alsnog een betaalverzoek mailen, zodat de betaling alsnog voldaan kan worden. Mochten we geen contact met je hebben opgenomen, dan kan je ons een mail sturen naar: lisette@prettypretty.nl
  • Ik heb gekozen voor vooruitbetaling per bank, maar ik weet niet waar ik het bedrag naar over moet maken?
    Het bedrag mag overgemaakt worden naar: Naam: ELJA Lifestyle Iban: NL45ABNA0454763395 Swift/ BIC: ABNANL2A Graag onder vermelding van je ordernummer. Zodra het bedrag is bijgeschreven op onze rekening versturen wij je bestelling.
  • Wat zijn de verzendkosten?
    Wij rekenen geen verzendkosten voor verzendingen binnen Nederland bij een minimale besteding van €35,- Bij een besteding lager dan dit bedrag wordt er €3,95 aan verzend en administratie kosten in rekening gebracht.
  • Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
    Bestellingen worden verzonden zodra de betaling bij ons binnen is. Bestellingen worden op werkdagen op de post gedaan. Wij versturen je bestelling binnen 1-2 werkdagen. Bestellingen die in het weekend worden gedaan, versturen wij op de eerst volgende werkdag. Indien je voor vooruit betaling per bank kiest, dan wordt je order pas verwerkt en verzonden zodra de betaling bij ons is bijgeschreven.
  • Ik heb een verzendbevestiging ontvangen, maar heb mijn bestelling nog steeds niet binnen. Wat nu?
    Als je, je bestelling na een week nog steeds niet binnen hebt, neem dan contact met ons op.
  • Worden bestellingen als pakket verstuurd of via brievenbuspost?
    Bijna al onze artikelen passen door de brievenbus en worden verzonden als brievenbuspost of brievenbuspakketje. Bestellingen die niet in een envelop of brievenbusdoosje passen worden altijd als een pakket verzonden. De kosten hiervan zijn voor onze rekening. Zodra het pakket is verzonden, krijg je van ons via de mail een track en trace code.
  • Ik ben niet tevreden met een product, kan ik deze retourneren?
    Bij Pretty Gem heb je 14 dagen de tijd om te bedenken of je tevreden bent met je bestelling. Wil je een product retourneren neem dan contact met ons op. Geef aan welke artikel(en) je retour wilt zenden en vermeld hierbij je factuurnummer/ordernummer. De producten die je wilt retourneren dienen in goede conditie te worden teruggestuurd. Dit houdt in dat de artikelen niet beschadigd of gedragen mogen zijn. De verzendkosten voor het terugsturen van de te retourneren producten zijn voor eigen rekening en op eigen risico. Zodra de producten bij ons ontvangen zijn, ontvang je binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug op je rekening
  • Ik wil graag een product ruilen is dat mogelijk?
    Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Als je een product naar ons terug stuurt, storten we het aankoopbedrag terug op je rekening.
  • Ik heb een klacht over een product, wat nu?
    Wij streven er naar om alleen producten met een juiste prijs/kwaliteit verhouding aan te bieden. Ben je toch niet tevreden over een artikel, neem dan contact met ons op, met een omschrijving van de klacht. Wij zullen dan een passende oplossing bieden.
  • Ik mis een artikel in mijn bestelling, hoe kan dit?
    Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar het kan af en toe voorkomen dat er iets niet goed is gegaan bij het inpakken van je bestelling. Als dit komt doordat een product niet meer op voorraad is, dan nemen wij altijd contact met je op. Het product wordt dan nagezonden zodra het weer op voorraad is, of het bedrag wordt terug gestort op je rekening. Heb je niets van ons gehoord hierover en ontbreekt er iets, neem dan contact met ons op. Wij horen graag wat er ontbreekt en zorgen ervoor dat dit zo snel mogelijk nagezonden wordt.
  • Ik heb van een artikel meerdere zakjes besteld, maar ik heb maar 1 zakje binnen gekregen. Hoe kan dit?
    Bij afname van meerdere stuks, voegen wij dit samen in 1 zakje. Mocht je alles in aparte zakjes willen, dan kan je dit uiteraard aangeven en zullen wij het apart verpakken.
  • Zijn de producten in de webshop nikkelvrij?
    Onze producten zijn niet allemaal 100% nikkelvrij, wij raden daarom mensen met een nikkelallergie aan, deze niet te gebruiken. Onze producten voldoen wel aan de Nederlandse nikkelwet. Als een product 100% nikkelvrij is, staat dit aangegeven bij de product omschrijving. Wij zijn niet aansprakelijk voor allergische reacties.
  • Hoe kan het dat de sieraden/kralen/ materialen verkleuren?
    De kans bestaat dat onze producten na verloop van tijd minder mooi worden en gaan verkleuren. Dit komt doordat de producten niet van edelmetaal zijn gemaakt, zoals bijvoorbeeld wel bij echt goud en zilver gebruikt wordt. Het verkleuren van de producten gebeurt voornamelijk doordat ze in contact komen met water, zoals bijvoorbeeld regen, parfum, zweet, etc. Het is daarom verstandig dat je, je sieraden af doet tijdens het douchen, sporten, afwassen, slapen, etc. en deze opbergt in een vochtvrije ruimte. Laat de sieraden ook niet in de volle zon liggen. Zon kan er ook voor zorgen dat de producten sneller verkleuren.
bottom of page